PERSBERICHT: Klant mag niet de ‘dupe’ worden van Telenet-deal!

De kwaliteit van de klantenservice en prijszekerheid zijn het allerbelangrijkste bij de overstap van Infrax naar Telenet!

Verleden maandag 30 september ll. was een belangrijke dag voor ons als Limburgse kabelkijker. Dit was immers de dag waarop wij allen haast ‘onzichtbaar’ van tv-provider zijn veranderd. Van Infrax TV naar Telenet TV. Een overeenkomst die ongetwijfeld een meerwaarde zal betekenen voor de Limburgse tv-kijker. Denk maar eens aan de verschillende toepassingen (video on demand, interactiviteit,…) die door deze overeenkomst binnenkort allemaal kunnen geraadpleegd worden vanuitonze luie zetel.
Door de verkoop strijken allesteden en gemeenten aangesloten bij Infrax TV een éénmalige vergoeding op van €229 mio voor de verkoop van hun klantenportefeuille aan Telenet. Daarnaast ontvangenalle steden en gemeenten aangesloten bij Infrax TV jaarlijks een vaste kost per aangesloten tv-klant. Een bedrag dat verschillende steden en gemeenten ongetwijfeld al hebben ingeschreven in hun begroting. Om ze al dan niet sluitend te maken. Voor een stad als Hasselt betekent dit een bedrag van €7,143mio, voor stad Genk €5,5mio.

De wensen en belangen van de klant moeten voorop staan. Vanuit mijn beroepsbezigheid weet ik dat er bij klanten een grote bezorgdheid bestaatover wat de toekomst gaat brengen. “Gaat de service degelijk blijven?”, “ Gaat de klant in de toekomst moeten betalen voor een interventie?”, zijn dan ook de meest voorkomende vragen.
Persoonlijk maak ik mij hier zorgen om. Nergens hoor of lees je iets hierover . Nochtans is nu het moment om hier de nodige acties te ondernemen, aangezien de praktische invulling van de overeenkomst nu op tafel ligt. Infrax is altijd al de beste leerling van de klas gebleken als het op het service aankomt. We moeten ervoor zorgen dat dit ook in de toekomst zo blijft.
Vandaar mijn oproep aan alle Limburgse raadsleden en aan Genks schepen Wim Dries (voorzitter InterMedia) in het bijzonder om erover te waken dat de Limburgse tv-kabelkijker ook in de toekomst kanblijven rekenen op een degelijke servicekwaliteit van Infrax, zonder dat de hij/zij diep in zijn/haar geldbeugel zal moeten tasten.
Telenet heeft bij een vorige overname van de tv-activiteiten – augustus 2002- van de gemengde intercommunales onmiddellijk een prijsverhoging op het basisabonnementsprijs van 20% doorgevoerd. Vandaar dat we dezelfde servicekwaliteit en garantie op prijszekerheid eisen gedurende de komende jaren. De klant mag niet de ‘dupe’ worden in de Telenet-deal. Immers Infrax is een openbare nutsmaatschappij ten dienste van zijn klanten en heeft rechtstreeks baat bij tevreden klanten. Wij moeten ons in de toekomst nog meer onderscheiden van de andere marktspelers(TV-Vlaanderen, Belgacom TV,…) door het leveren van service! Zo niet zal de concurrentie op de tv-markt bikkelhard worden.

Advertenties

Geplaatst op 08/10/2008, in Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. Reacties staat uit voor PERSBERICHT: Klant mag niet de ‘dupe’ worden van Telenet-deal!.

Reacties zijn gesloten.

%d bloggers liken dit: